Strony

29 mar 2012

Zapiekanka z ziemniaków


Sama jestem zdziwiona, że
nie wstawiłam wcześniej
tego przepisu bo zapiekankę robię już
od przynajmniej 10 lat:)
Bardzo ją lubimy
a szczególnie chłopaki bo
są bardzo ziemniaczani:))

Składniki:
ok. 80 dag w miarę jednakowej
wielkości ziemniaków
2 cebule
ok. 40 dag szynki, kiełbasy lub innej wędliny
ok. 30 dag żółtego sera
1 szklanka śmietany lub jogurtu naturalnego
1-2 jaja
przyprawa do ziemniaków (ja zrobiłam sama-
zmieszałam kolendrę, majeranek, paprykę słodką,
sól, pierz, czosnek granulowany i koperek.
Następnie rozdrobniłam w starym młynku do kawy:)

Ziemniaki obrać, pokroić w plasterki (ok. 0,5 cm)
i ugotować w osolonej wodzie (ok. 15 minut).
Wędlinę i cebulę pokroić w kosteczkę i usmażyć na oleju.
Ser żółty zetrzeć na tarce o grubych oczkach.

Układać warstwami:
ziemniaki -posypane przyprawą do ziemniaków
-wędlina z cebulką-ser żółty itd.
Ostatnia warstwa ma być z ziemniaków.

Śmietanę zmieszać z jajami
i żółtym serem (ok. dwie garście).
Mieszaniną zalać zapiekankę.
Zapiekać ok. 35 minut w 200 stopniach

3 komentarze:

  1. Ładnie wygląda, ale się przez Ciebie zrobiłem głodny, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie szukałam przepisu na obiad z rzeczy które aktualnie mam w lodówce i twój przepis wpasowuje się tu idealnie;) Będę miała pyszny obiadek;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha! Zrobiłam zapiekankę według tego przepisu, tyle, że w kociołku żeliwnym, takim do ogniska wstawianym http://www.meble-ogrodowe-sklep.pl/kociolek-zeliwny-farmcook-p-744.html
    Dodałam jeszcze pieczarki, wyszło przepyszne, smak i zapach powalił wszystkich na kolana ;)

    OdpowiedzUsuń