Strony

8 sie 2013

Kawa bananowa na zimno


Nie wiem jak u Was ale u mnie dzisiaj termometr wskazuje
 34,2 stopnie w cieniu dlatego raczę się taką
pyszną kawą na zimno i lodami:)

Składniki na 1 kawę;
70ml mleka 
1 banan
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
2 łyżeczki cukru
cynamon
kostki lodu

Banana zmiksować w blenderze z dodatkiem 70 ml mleka
 i cynamonem.Kawę wsypać do szejkera (lub słoika)
dodać 2 łyżeczki cukru lub ile kto tam słodzi
i wlać odrobinę zimnej wody(ma tylko przykryć kawę).
Potrząsać energicznie aż powstanie piana.
Do szklanki wlać warstwę bananową.
Wrzucić kostki lodu.Wlać kawę i całość dopełnić zimnym mlekiem.

*Inspiracja ze strony Jacobs mrożona kawa.

5 komentarzy:

  1. Świetny pomysł, muszę wypróbować. Do mojego arbuza będzie w sam raz :) Pozdrawiam, Aleex :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdybym wiedziała, że tu takie cudo znajdę to nie pozwoliłabym zjeść ostatniego banana ;) Przydałaby się taka kawka...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny przepis, przygotuję rodzicom jak wrócę do domu :)) Tyle tylko, że zamiast rozpuszczalnej przygotuję sobie i wystudzę podwójne espresso z ekspresu saeco moich rodziców, bo w takich napojach wolimy intensywny aromat kawy :) Czy to zdjęcie prezentuje kawę zrobioną przez Ciebie? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wykorzystałam Twój przepis, lekko go modyfikując. Oczywiście podałam Cię jako autorkę: http://kuchniaaleex.blogspot.com/2013/08/bananowa-kawa-wg-aleex.html

    Dziękuję i pozdrawiam, Aleex :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam:) Wygląda i pewnie smakuje super z tymi lodami:)

      Usuń