Strony

29 sie 2013

Dżem brzoskwiniowo-śliwkowy


Miałam jeszcze troszkę brzoskwiń a śliwki dostałam od sąsiadki
i powstał pyszny dżem brzoskwiniowo-śliwkowy wg.
pomysłu własnego:)))

Składniki na ok. 5 słoiczków:
1,5 kg brzoskwiń
1 kg śliwek białych (ulena)
1,5  szklanki cukru lub wg. gustu
sok z 1/2 cytryny
1 galaretka brzoskwiniowa (opcjonalnie)

Brzoskwinie i śliwki umyć. Wyjąć pestki.
Włożyć do garnka, podlać niewielką ilością wody.
Zagotować, zmniejszyć gaz i na małym gotować
aż owoce się rozpadną a masa zgęstnieje.
Ja dodatkowo całość zmiksowałam blenderem.
Najlepiej podzielić sobie gotowanie na dwa dni
po ok. 1,5-2 godziny. Nie zapomnijcie mieszać
od czasu do czasu:)
Dodać cukier i galaretkę. Gotować ok. 30 minut.
Na końcu dodać sok z cytryny.
Napełniać wyparzone słoiczki i stawiać do góry dnem.
Przykryć kocem i zostawić aż wystygną.
Jeśli ktoś chce może dla pewności pasteryzować.


*jeśli komuś przeszkadzają w dżemie skórki to może wcześniej obrać
brzoskwinie lub potem zmikswać blenderem całość jak się owoce rozgotują.

1 komentarz:

  1. Chyba ja również muszę się zabrać za przygotowywanie zimowej spiżarni pozdrawiam i zapraszam na blog http://krzepa.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń