Strony

31 sie 2013

Przecier pomidorowy do słoika


W tym roku postanowiłam zrobić przecier pomidorowy z przepisu 
mojej mamy.Myślę, że sprawdzi się świetnie w czasie zimy 
do ukochanej zupy mojego synka czyli pomidorowej:)))

Składniki:
ok.2,5 kg pomidorów
sól, pieprz

Pomidory umyć, sparzyć i obrać ze skóry.
Pokroić i wrzucić do garnka.Gotować mieszając aż
 będą miękkie.Wtedy je wyjąć, zmiksować blenderem
i przetrzeć przez sito w celu pozbycia się pestek.
Przełożyć z powrotem do garnka i troszkę odparować żeby
 przecier zgęstniał.Pod koniec doprawić do smaku solą i pieprzem.
Wkładać do wyparzonych słoiczków, mocno zakręcać
i stawiać do góry dnem.Przykryć kocem aż wystygną.

*z podanej porcji wychodzą ok.4 słoiczki

4 komentarze:

  1. Weczki zawsze na czasie i pomidorki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja gotuję razem ze skórą, w czasie przecierania odejdzie, niemniej pomysł z blenderem jest godzien naśladowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wlasnie skonczylam robic ten przecier z wlasnych pomidorków z folii☺. Zimą będzie pyszna z niego zupka pomidorowa👍

    OdpowiedzUsuń
  4. W tym roku tobie go ponownie, moje dzieciaki za nim przepadają, tymbardziej ,że robię go z własnych pomidorów z folii......pyyychaaa

    OdpowiedzUsuń