Strony

13 lut 2011

Ciasteczka owsiano-marchewkowe



Czasami dopada mnie "ciasteczkowy głód".
 Jeśli w domu nie ma akurat żadnych
ciasteczek to
zabieram się za pieczenie.
A ponieważ ostatnio taki głód dopadł
mnie ok. 21 to
musiałam upiec
coś bardzo
szybkiego.
Padło na te marchewkowe
ciasteczka.
Reszta rodzinki też nie odmówiła:))

Przepis stąd.

Składniki:
1 szklanka płatków owsianych
3/4-1 szklanki cukru
1/2 szklanki miękkiego masła
1 jajko 1 szklanka mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/3 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki cynamonu
  1 szklanka tartej marchewki
 można dodać bakalie (orzechy, rodzynki) -
-ok. 1 szklanka

Płatki owsiane zmielić na mąkę
(np.w robocie kuchennym).

W misce utrzeć masło z cukrem i jajkami.

Dodać mąkę, sproszkowane płatki,proszek
do pieczenia, sól i cynamon.

Wmieszać startą na tarce marchewkę i bakalie.
 
Z ciasta lepić małe kulki, kłaść na blaszkę
wyłożoną papierem
i piec
ok. 15 minut w 180 stopniach.


12 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł :)
    i z pewnością pożywna przekąska dodająca energii.

    OdpowiedzUsuń
  2. ale fajne są te marchewkowe kawałeczki!
    do zrobienia koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyprobowalam no i super sa jak sa swieze...jak juz nie to nie wiem bo dopiero co zrobilam :) Nie zmielilam platkow bo brak mi maszynki(studentski problem) a cukier uzylam brazowy. Cynamonu i marchewki zato dalam wiecej. Z platkami dalam tez takie zmielone otręby zytnie-bo zrowe i hamuja ponac apetyt, nie wiem czy tam w Polsce sprzedaja. Nie no ale ciastecza naprawde udane! :)
    Az mi sie plakac chce sie, tak tesknie za Polska i za ludzmi w polsce ); ! pozrowienia z Finlandii (okropnie tu)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasteczka przepyszne!
    Polecam!! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie zrobiłam,dodałam kakao i rownież brązowy cukier

    OdpowiedzUsuń
  6. Aha polecam baaaardzooo!!!aha zamiast płatków dałam musli ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardziej kruche czy ciągliwe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co pamiętam to chyba były bardziej ciągliwe.

      Usuń
  8. Tak się zastanawiam... czy jakbym użyła zamiast cukru banana to wyjdą?

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam :)
    ile mniej więcej sztuk wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam się, że piekłam je 4 lata temu i nie pamiętam dokładnie ile ich wyszło ale z tego co pamiętam to nie było ich zbyt dużo.

      Usuń