Strony

3 lut 2011

Kurczak chop suey



Ostatnio bardzo polubiliśmy kuchnię chińską.
No może oprócz młodego:))
Ponieważ zostało mi kilka składników
 z sałatki z kiełkami postanowiłam
wykorzystać je w jakimś daniu.
I znalazłam w Kuchni Usagi
potrawę , która najbardziej przypadła
mi do gustu. I zrobiłam .

Od siebie dodałam tylko grzybki:)
Nie muszę pisać, że bardzo nam smakowała.

Składniki:  
1 pierś z kurczaka (500g)
1 duża cebula
2 ząbki czosnku
ok. 100g kiełków bambusa
350g kiełków fasoli mung
100g grzybów (u mnie pieczarki
ale mogą być namoczone grzybki mun)  
425ml bulionu drobiowego
1 łyżka brązowego cukru
 4 łyżki sosu sojowego
3 łyżeczki oleju sezamowego

3 łyżki oleju
3 łyżki wody
1 łyżka mąki kukurydzianej

kawałek pora do dekoracji

Do sosu sojowego wsypać cukier.
 
Mieszać aż się rozpuści. 
Mięso pokroić w paski.
Włożyć do naczynia i zalać sosem sojowym.
  Dokładnie wymieszać i wstawić do
lodówki na ok. 20 minut.

W woku lub na patelni rozgrzać mocno olej.

Wrzucić kurczaka i usmażyć na złoty kolor.
Dodać pokrojoną w piórka cebulę,
pokrojone w plastry grzyby oraz przeciśnięty
przez praskę czosnek.
Smażyć ok. 2 minuty.  
Dodać kiełki, pędy bambusa i smażyć
razem ok. 5 minut. Na końcu wlać olej sezamowy.

Mąkę wymieszać z wodą na pastę.
Do woka wlać
bulion wraz mąką.  
Dokładnie wymieszać i gotować do czasu aż sos zgęstnieje.
Podawać z ryżem. Ozdobić pokrojonym porem.

2 komentarze:

  1. od samego patrzenia na zdjęcie zgłodniałam :)

    pozdrawiam,
    Paula

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne takie jedzonko,tez ostatnio czesto jadamy po ,,chinsku,, hi hi

    OdpowiedzUsuń