Strony

2 lut 2011

Doughnuts


Przepis zeszłoroczny
ale w karnawale
jak najbardziej
aktualny.
Bardzo smaczne amerykańskie
pączki z lukrem lub czekoladą:)

Przepis z
tej strony.
Składniki na 15-17 szt.:
7g suchych drożdży
2 łyżki ciepłej wody
1/2kg przesianej mąki
1 szklanka ciepłego mleka
40g miękkiego masła
3 duże żółtka
50-60g cukru
1/2 łyżeczki soli
1/4 łyżeczki cynamonu

olej do smażenia
(do frytkownicy 2L)
Drożdże wsypać do miseczki. Wlać wodę.
Dokładnie wymieszać do całkowitego
rozpuszczenia się drożdży.

Odstawić w ciepłe miejsce na 10 minut.
Do dużej miski wsypać mąkę, cukier, sól i cynamon.
Dodać mleko, masło, żółtka i
rozczyn drożdżowy.
Wszytko razem wymieszać (można mikserem).
Następnie ugniatać ok. 5 minut.

Ciasto powinno być jak plastelina.
Odstawić pod przykryciem na 1,5-2h.
Po tym czasie ciasto grubo rozwałkować i wycinać

pączki (szklanką koło i w środku dziurkę :)


Pączki przykryć i odstawić do wyrośnięcia na 30 minut.
Smażyć w 170 stopniach (ja smażyłam we frytkownicy)
po 2-3 minuty z każdej strony.

Po ostudzeniu polać lukrem lub czekoladą.

8 komentarzy:

  1. gdzie na bloga nie zajrze to pączki... wy nawet nie wiecie jak ja mam na nie ochote! zabije was wszystkich, twoje wygladaja cudnie :)
    pozdrawiam i pedze przez was do cukiernii bo do 03.03 jeszcze dluga droga ;p
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Karnawał w końcu jest to pączki muszą być:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz wzięłam się za przygotowanie pączków.
    Przeglądając przepisy spodobał mi się ten i nie żałuję, bo wyszły jak marzenie...
    Nie ma przy nich zbyt dużo pracy i z powodu małej ilości składników głównie mąki nie ma dużo pieczenia.
    Tak więc zbyt dużo się nie napracowałam a i mąż zadowolony. Powiedział lepsze niż z cukierni.
    Wypróbowując ten przepis pokonałam strach przed pieczeniem pączków.
    Dziękuję za przepis i polecam innym !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo się cieszę, że wyszły i co najważniejsze smakowały:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Chcę zastąpić suche drożdże tradycyjnymi,czy ktoś wie jaki jest przelicznik?

    OdpowiedzUsuń
  6. To będzie ok. 30g świeżych drożdży.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za szybką odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń